Overwintering Spanje 2018-2019

oktober-november 2018

CALPE

Onze overwintering is begonnen op 10 oktober.

Zonder onze hond Laika die we 2 weken eerder hadden laten inslapen, zij was helemaal op, 15 jaar was ze mee gegaan met de camper.

Alles afgesloten, water afgetapt en weg. Het was druk richting Rijswijk. Camperplaats Ypenburg daar gaan we overnachten  24,60 euro incl. stroom per nacht.

Donderdag 11 oktober

Op bezoek bij mijn moeder, dit om gedag te zeggen. Ze wist niet dat we kwamen. Koffie gedronken wat gegeten en toen zijn we weer weggegaan, maar wat nu. Naar Scheveningen we hebben toch de OV kaart dus dat kunnen we doen. Over de boulevard gelopen. Het was heerlijk weer. Tegen vijf uur waren we weer terug op de camperplaats.

Vrijdag 12 oktober

Om 09.00 uur opgestaan om richting Udenhout te rijden maar we moeten eerst nog naar De Wit in Schijndel want onze waterpomp is kapot dus we moeten een nieuwe kopen tevens wat koppelingen gekocht voor de gasfles die we buiten zetten in Spanje. We overnachten bij Maurice en Odette voor de deur.

Zaterdag 13 oktober

Vanmorgen weer weggereden uit Udenhout en we staan nu in Kockelscheuer op de Camping. Het is druk op de camping en er blijven campers en caravans binnenkomen.

Zondag 14 oktober

Op weg naar Beaune, hier hebben we een camping uitgezocht. Hier aangekomen camper neergezet en toen keek ik onder de auto aan de voorkant en er hangt wat los. Een beschermkap. Morgen maar eerst even naar een garage om dit weer vast te laten zetten en dan gaan we op weg naar Avignon.

Maandag 15 oktober

Vandaag aangekomen in Avignon, plek opgezocht en ons geïnstalleerd morgen zien we verder.

Dinsdag 16 oktober

Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen omdat het regende, tegen de middag werd het droog en hebben we besloten om toch Avignon in te gaan. We zijn eerst naar het middenplein gelopen waar het Paleis van de Paus staat, hier stond een toeristentreintje en daar zijn we ingestapt en door de oude stad doorgereden. Na drie kwartier was de rondtoer afgelopen zijn we even koffie wezen drinken en hierna weer terug naar de camping.

Woensdag 17 oktober

Van Avignon naar Lloret de mar, we hadden een camping uitgezocht en zijn hierna toegereden, toen we hier aankwamen vonden we het aanzicht van de camping niet en hebben we besloten om door te rijden naar Blanes naar camping La Masia. Hier staan we nu en hebben we even over de boulevard gelopen. Nu moeten we beslissen of we morgen hier nog blijven staan of dat we morgen verder rijden of nog een dagje hier blijven.

Donderdag 18 oktober

Vanmorgen weggereden in de regen vanuit Blanes en op de plaats van bestemming regent het nog steeds. We staan nu op een camperplaats in Alcossebre, omdat de plaats te klein is hadden we de aanhanger op de weg laten staan achter onze camper. Dit was oke zei de eigenaar maar hij kwam toch nog maar even kijken en zei hij staat toch wel gevaarlijk zet hem maar aan de overkant op een plek. Wij de aanhanger geprobeerd aan de andere kant op een plaats te zetten maar er is een nadeel je moet zeker 15 centimeter stoep op en dan gaat moeilijk met een aanhanger van 840 kilo. Gelukkig werden we geholpen door een aantal mannen waardoor hij snel op de plek stond. Het enige de ophanging van het neuswiel is kapot dus daar moeten we een nieuwe voor kopen. Nadat we een koude douche gehad hebben gehad door de harde regen, hebben we toch nog maar een warme douche genomen en die zijn lekker warm. Nu tv kijken en morgen weer op pad.

Vrijdag 19 oktober

Na een onrustige nacht van onweer, windstoten en heel veel regen ging om 09.00 uur de wekker, het regende nog steeds, tja wat nu te doen. Het was even droog en Bert zei kom aanhanger erachter en weg hier en we zien wel hoe het gaat onderweg. Tot Valencia                heeft het geregend daarna werd het beter en beter weer. In Calpe aangekomen hadden Gertie en Cor koffie, dus koffie opgedronken en hebben we langzaam aan diverse dingen opgezet en nog even lekker in het zonnetje gezeten, tevens ook nog een wasje gedraaid dus alles ligt weer schoon in de kast.

Zaterdag 20 oktober

Vanmorgen uitgeslapen en boodschappen gedaan, tegen 17.00 uur zijn we bij de Nederlandse friettent Local 11 een Nederlands patatje en kroket en frikandel gegeten. Daarna naar de Gabriel de Miro gelopen en onze plek ingenomen langs de route en nu maar afwachten. 18.30 uur stonden we daar want om 19.00 uur zou de optocht beginnen. De optocht was een mooie optocht met veel mooie kostuums van de Moren en Cristiano’s. Om 21.00 uur hadden we het bekeken en zijn we een kopje koffie of thee gaan drinken. Alles deed zeer voeten, rug. Veel foto’s gemaakt en ook video’s.

Zondag 21 oktober

Vanmorgen naar het strand want de moren en Cristiano’s gingen een voorstelling geven hoe ze aan land kwamen en hoe ze gevochten hebben om Spanje Calpe te veroveren.

Maandag 22 oktober

Alle winkels dicht want het is een feestdag hier in calp.

Dinsdag 23 oktober

Boodschappen gedaan want ja het brood raakt op. Tevens een 2 nieuwe inductieplaten  gekocht want de oude maakte kortsluiting dus die hebben we maar weggegooid.

Woensdag 24 oktober

Vandaag kregen we visite van Jan Duijvekam, was heel gezellig.

Donderdag 25 oktober

Vandaag een lekker visje gehaald voor Bert bij de Consum en verder in de zon gezeten.

Vrijdag 26 oktober

Onze wandeling van 10.000 stappen per dag weer gehaald vandaag, rondje Calp.

Zaterdag 27 oktober

Het was vanmorgen nog donker, het regende, toen het droog was zijn we nog even naar de markt gegaan en toen weer snel terug want het begon weer te regenen.

Zondag 28, maandag 29 oktober, dinsdag 31 oktober

De afgelopen dagen is het niet zo mooi weer, veel wind. Veel binnengezette.

Woensdag 31 oktober

Gertie is vandaag jarig dus koffie drinken bij de buren maar eerst nog naar de markt. Vanmiddag gezellig een borreltje gedronken en om half zes op naar de chinees. Het was gezellig en goed.

Donderdag 1 november

De eerste week van november, we maken niet veel mee. We lopen veel, en zitten zitten in de zon.