Overwinteren Calpe Spanje 2022/2023

26 augustus

We zijn maar vast weggereden. Gertie en Cor staan in Vessem op camperplaats De Spekdonken, eerst gevraagd of er nog plaats was en dat was er dus hop de camper in en weg. In de loop van de dag kwamen we daaraan en hebben we ons aangemeld. Wij gingen ons aanmelden in het restaurant en toen kwam er een stel binnen, we keken een keer en keken nog een keer en wat bleek dat het ke waren Hans Brokke en Jozé uit Apeldoorn van de Muziekvereniging DAP. Dat is toevallig.

27 augustus

Uitgeslapen en met de kennissen uit Apeldoorn koffie gedronken en bij gepraat. Gertie en Cor gingen nog even boodschappen doen en wij hadden nog twee verjaardagskaarten van de kleinkinderen en die hebben hun op de post gedaan. We zouden eigenlijk maandag de 29 naar Udenhout rijden maar helaas de hele familie zit in quarantaine door de corona.

28 augustus

Koffie gedronken bij de kennissen en weer gepraat. Er was ook een zangkoor op de camperplaats en daar hebben we ook naar geluisterd.

29 augustus

Eigenlijk weinig gedaan. De kennissen uit Apeldoorn gingen weer op huis aan en wij hebben de spullen opgeruimd want wij gaan morgen weg.

30 augustus

Vanmorgen opgestaan en we waren om 10.00 uur klaar, betaald en afscheid genomen en op weg naar Grathem. Hier moesten we de Tamboer-maitre stok van Bert af geven, want die had iemand gekocht. Hierna op weg naar De Leistert in Roggel. Hier staan we nu. Hier is het ACSI inspecteurs weekend aankomend weekend. Dus afwachten wat er weer gaat gebeuren.

31 augustus

Weinig gedaan, over de camping gelopen en gekeken waar de tent staat, ook in de loop van de dag nog een aantal bekenden gezien en gesproken.

1 september

Vandaag 29 jaar getrouwd, niets bijzonders gedaan. Om 16.00 uur belde Monika dat ze in Roermond waren en dat  ze nu even langs zouden komen om daarna richting Amsterdam te rijden. Het was gezellig en we hebben lekker gegeten in het Restaurant hier op de Camping. Om een uur of acht hebben we weer afscheid genomen. Wij gingen weer terug naar de camper.

2 september

Vandaag begint dan het ACSI weekend, wij moeten om 14.45 in de tent zijn voor een evaluatie. Voor de rest doen we eigenlijk niet veel. Om 14.45 in de tent, een meeting met Vincent om onze bevindingen te delen met de andere inspecteurs. Alle inspecteurs lopen tegen hetzelfde aan. Hierna weer terug gegaan naar de camper en genoten van het zonnetje.

3 september

Vanmorgen om 10.30 uur weer in de ACSI tent voor een kopje koffie en wat lekkers, en ja we zijn in Limburg dus wat zou dat nou zijn (Vlaai) het was weer lekker, een praatje van Ramon en toen konden we gaan jeu le boule, of bowlen of naar eigen invulling. Vanavond om 18.30 uur was de BBQ, het ging dit jaar anders, we hadden een bon voor de BBQ en als je die inleverde kreeg je een bakje met een hamburger, worst, biefstuk en een schaslick. Genoeg voor vanavond, het was een gezellige avond.

4 september

Vanmorgen om 09.00 uur stond het ontbijt weer klaar en daarna werd het weekend weer afgesloten en konden de mensen weer naar huis of nog blijven. Wij gaan morgen weg op weg naar Spanje.

5 september

Vanmorgen vertrokken vanuit Roggel naar??? Dat is nog een vraagteken. We weten nooit waar we uitkomen. We komen uit in Bugneville, een leuke goede doorreiscamping, vlak bij de snelweg. Goed sanitair. In de avond hadden we alles opengezet en toen we gingen slapen dacht Bert dat ie het luik dichtgedraaid had. Helaas hij draaide de verkeerde kant op en in plaats van dicht ging die nog verder open. Dus toen het ging regenen kwam de regen naar binnen in plaats van dat de regen buiten bleef.

6 september

Van Bugneville naar Ars de Formance? Dit is ook een doorreiscamping maar deze camping vinden wij geen doorreiscamping, ruim 10 km van de tolweg. Morgen weer 250 km verder.

7 september

Vanmorgen weggereden uit Bugneville naar Saint Martin D ardeche. We zouden hier naar een camperplaats gaan van Passe de Etap maar deze niet gevonden, of we moesten hele kleine straatjes in en dat doen we niet meer. Besloten om naar de Camping Huttopia hier in het dorp, dit is een Acsi camping die ook CCA heeft. Morgen gaan we verder naar Camping Helios in Vias. Circa 200 km.

8 september

Vandaag aangekomen in Vias, Camping Helios, deze camping viel tegen de plekken waren allemaal onder bomen waardoor we geen tv hadden. Wat nu, Gertie en Cor staan vaak in St. Thibery bij de motorclub en besloten om daar heen te gaan voor vanavond. Morgen gaan we verder.

9 september

Goed geslapen, rustig, sobere camperplaats. We zijn weer op weg gegaan. Wij gaan naar Blanes Camping La Masia, hier zijn we al vaker geweest. Ons geïnstalleerd, Bert moest wel een paar keer steken en daarna de camper weer omdraaien want we hadden geen beeld op de tv. Alles staat nu en we blijven hier tot woensdag 14 september. Nog 12 dagen overbruggen en dan mogen we in Calpe op de camping. We hebben gekeken in Cambril om daar nog een paar dagen te gaan staan. Misschien staan we daar van 14 september tot 19 september en dan moeten we nog een laatste camping of camperplaats hebben. We zien wel.

10 september

Vandaag naar de boulevard gelopen en wat gedronken op een terras. Lekker, maar het is wel erg warm.

11 september

Vandaag met de fiets naar Malgrat de Mar. Daar aangekomen herkende we niets van wat we in ons gedachte hadden. Het was leuk, het was 13.00 uur dus tijd om te eten. Hierna weer terug gereden naar de camping.

12 september

Vandaag is er markt aan de boulevard in Blanes, daar gaan we heen. Hier zijn we dus niet naar toegegaan. Het is erg warm en vandaag zijn we naar het zwembad geweest.

13 september

Doen eigenlijk niets vandaag hebben wat boodschapjes gedaan en kijken naar de buren die alles aan het opruimen zijn. Deze mensen gaan donderdag weg en de caravan blijft hier staan. Dus alles moet schoon.

14 september

Vandaag besloten om hier toch weg te rijden, 22,00 euro per nacht is toch wel duur, Gertie gemaild en gevraagd of daar nog plek is, dat was er. Wij vandaag weggereden daar naar toe. Daar aangekomen alles neergezet en toen kwamen de vliegen, niet alleen bij ons maar bij alle camperaars. Vliegen, muggen. Wij zeiden we gaan hier weg.

15 september

Alles opgeruimd, gedoucht en aan het einde van de dag betaald, en morgen snel weg hier.

16 september

Vanmorgen weggereden naar Albir, naar Campingpark Costa Blanca. Hier staan we nu, veel minder vliegen. We staan hier nu voor 13,00 euro per nacht. 26 september gaan we naar Calpe eindbestemming van dit jaar.

17 september

Vandaag was het een mooie dag, we zijn naar Albir gefietst en toen keken we naar de lucht en dachten we gaan maar terug, de hele dag is het verder droog geweest. Om 02.00 uur werden we wakker van hevige regen en storm. Alle luiken dichtgedraaid even naar buiten gekeken en alles was goed. Bij de buren gekeken daar was ook alles goed. Weer de luiken gesloten en toen hoorden we krak, we zeiden dit klinkt niet goed. We keken naar buiten en toen zagen we dat de Luifel van Gertie en Cor geknikt was en kapot. Geholpen, in de stromende regen, met vasthouden. Na een kwartiertje, half uurtje was dit gebeurd en zijn we weer terug gegaan naar onze camper. We waren klaarwakker, dus even op internet gekeken. Om 03.00/03.15 uur weer terug in bed.

18 september

Vanmorgen opgestaan en hebben wij onze luifel toch ook maar ingehaald, vanmiddag BBQ. Gertie en Cor hebben ook een nieuwe luifel besteld. Deze wordt bezorgd op zaterdag de 24ste of maandag de 26ste. We wachten af.

19 september

Vanmorgen en vanmiddag naar de begrafenis van de Koningin van Engeland gekeken.

20 september

Vandaag naar Albir gefietst, en de rest van de dag van de zon genoten.

21 september

Vandaag naar Benidorm gefietst, we waren daar snel. We zijn nog even over El Raco gefietst, hier zouden we toch niet meer willen staan. Hierna zijn we naar de boulevard gereden en daar even gelopen, maar het is toch niet meer ons ding. We zijn weer terug gefietst naar Albir.

22 september

Vandaag weer lekker in de zon gezeten. De regen is nog niet gekomen.

23 september

Nog even naar Albir gefietst, daar op een Nederlands terras gezeten en wat gedronken, zondag is daar om 15.00 uur paella eten. We moesten ons daarvoor opgeven, dit hebben wij niet gedaan want de vooruitzichten zijn slecht. De eigenaresse zei als het weer het toelaat kom gewoon langs en dan zien we wel. We zien het wel.

24 september.

De laatste dag hier op Camper Park Costa Blanca, goede camperplaats, vriendelijke eigenaresse, sanitair schoon. Morgen op naar Calpe.

25 september

We zouden vandaag naar de markt El Cisne en naar de markt in Albir te gaan en daarna Paella eten bij een Hollands café. Er is vandaag veel regen voorspeld dus we besloten om niet te gaan. Helaas is het de hele dag droog geweest.

26 september

Vanmorgen alles ingeruimd en betaald. Op weg naar Calpe. We moesten omrijden want de weg was afgesloten. We kwamen aan in Calpe en zijn gelijk naar de camping gereden. Een plaats uitgezocht. Voor Gertie en Cor mochten we niet een plaats vasthouden. Dus het is afwachten waar ze komen te staan als ze hier aankomen. We zullen zien.

27 september

Vandaag de kooktent neergezet en daarna weinig gedaan.

28 september

Vandaag de tent opgezet, om 10.00 uur begonnen en na een paar uurtjes stond de tent en was alles ingericht, morgen nog het grondtapijt.

29 september

Het grondtapijt is gelegd en we zijn nu zover dat we niets meer hoeven op te bouwen. We kregen ook gisteren een mailtje van Gertie en Cor dat hun luifel niet geleverd kon worden door Just4camp. Jammer wat nu dachten ze. Ze hebben nu bij Obelink een nieuwe luifel besteld en hopen dat deze hier met 2-3 weken hier is zodat ze toch nog de tent er aan kunnen zetten.

30 september

Einde van de maand. Vanmorgen heeft Bert afvoerslang gekocht met Cor en deze ook gelijk er op gezet zodat we niet meer met een emmer hoeven te legen.

1 oktober

Vanmiddag lekker over de boulevard gelopen, lekkere temperatuur, het is nu 30 graden.

2 oktober

Vandaag lekker buiten gezeten het is nog steeds lekker warm

3 oktober

Vandaag eerst Odette gefeliciteerd met haar verjaardag. Daarna de was gewassen want het is maandag en we hadden genoeg was. Helaas is het vandaag bewolkt en benauwd. Nog even over de boulevard gelopen, wat gedronken en weer terug naar de camper. Gegeten en toen we afgewassen hadden kwamen Gertie en Cor ook nog even een kopje koffie doen.

4 oktober

Lekker over de boulevard gelopen en toen kwam er een ping op de telefoon of we wat wilden drinken. Wij zeiden we lopen op de boulevard en komen er aan. Hierna naar de camper gegaan.

5 oktober

Gisteren begon bewolkt maar in de loop van de dag werd het warm, benauwd warm. Niet lekker. Om 17.00 uur kwamen Gertie en Cor want we gingen eten bij een pizzeria waar zij vaak gaan eten als ze hier zijn. Het was gezellig en lekker.

6 oktober

Vandaag weer naar de boulevard om te lopen en wat te drinken.

7 oktober

Vandaag weer wat boodschappen gedaan. Gekeken voor een zonnedoek maar dat is hier niet te vinden. Gertie en Cor hier wat gedronken.

8 oktober

Vandaag weer lekker in de zon gezeten en wat gedronken bij Gertie en Cor.

9 tot 15 oktober

Ja wat doe je de hele dag, genieten van de zon, een wandeling maken over de boulevard, wat fietsen en verder eigenlijk niet veel, met animatieteam meegedaan met Karabijn schieten en kubben.

16 oktober tot 24 oktober

We lopen hier veel, zitten in de zon, hebben gisteren naar de rode huizen gelopen. Vandaag zaterdag 21 oktober beginnen de feesten van de Moren en Christen. Hier gaan we zeker kijken. Alleen het is pas om 21.00 uur. Mooie optocht.

24 oktober

Vandaag is de grote optocht van de Christen en Moren. Dit is een vier uur durend optocht wat heel erg mooi is, vele mooie kostuums uit de Christen en Morentijd. Dit is een feest ter herinnering aan een Christelijke overwinning op de Moren.

Want vanaf het jaar 711 tot 1492 is Spanje woongebied geweest van Moren. Eerst valt bijna heel Spanje onder Moors regime. Maar naarmate her Moors bewind zwakker wordt en het Christelijk verzet sterker, wordt het Moors territorium kleiner. Totdat in 1492 de laatste Moorse leiders zich uit Granada terugtrekken en Spanje weer geheel in handen is van de Christenen. Dit wordt ieder jaar gevierd met grootste feesten overal in Spanje.

25 oktober

Even met de buren wat gedronken

26 oktober

De buurman is jarig dus gefeliciteerd, de rest van de dag weinig gedaan wat boodschappen.

11 november

Het is inmiddels 11 november geworden en hebben we in de afgelopen tijd veel genoten van de zon. Wim en Ieneke, vrienden uit Benidorm, zijn hier gezellig op visite geweest. Was gezellig. We zijn twee keer gaan geocachen. Was gezellig maar wordt nu toch wel een beetje ver weg. Autohuren is dit jaar wel erg duur geworden dus dat wordt niets. Vandaag regent het en onweer, we zullen zien wat de rest van de dag brengt.

12 november

Vandaag schijnt de zon weer en is het lekker weer.

13-14-15 november

Wat hebben we gedaan, boodschappen, in de zon gezeten en vandaag het windscherm op gezet. We wilden nog naar een andere plaats verhuizen maar hebben besloten dat we hier gewoon blijven staan voor de komende maanden. We hebben een mooie grote plaats en als we verhuizen naar de andere kant van de camping wordt de plaats kleiner. Dus vandaar dat we gewoon blijven staan.

16 november

We zijn nu 73 dagen op de camping, het bevalt nog steeds. De buren blijven nog een anderhalve week en dan gaan ze weer terug naar België, jammer want betere buren kunnen we niet hebben. Ook de overburen gaan rond die tijd weg en voor deze mensen geldt hetzelfde. We moeten nog maar afwachten wat we dan naast ons krijgen.